Cała Europa kupuje w czasie pandemii więcej sprzętu domowego
Chociaż w dobie pandemii wywołanej wirusem SARS-CoV2 wiele branż odczuwa kryzys, a wiele osób musi mierzyć się z utratą stałych dochodów, to niektóre branże mogą się czuć prawdziwymi wygranymi. Dzieje się tak w szczególności w przypadku producentów sprzętów domowych. Społeczeństwo zamknięte w domach na czas lockdownów oraz coraz bardziej przyzwyczajone do pracy zdalnej, coraz więcej uwagi poświęca swojemu najbliższemu otoczeniu, chcąc się w nim czuć możliwie najbardziej komfortowo. Właśnie dlatego wiele osób podejmuje więcej decyzji zakupowych niż w czasie poprzedzającym pandemię i otacza się nowymi przedmiotami, które umilają lub ułatwiają życie albo po prostu ładnie wyglądają i dobrze wpływają na ich samopoczucie.
Jest to trend, który jest wyraźnie widoczny nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie
Sytuacja wygląda podobnie na wszystkich rynkach w Unii Europejskiej i nie zanosi się na to, żeby ten trend miał w najbliższym czasie ulec zmianie. Zbyt niski wskaźnik szczepień w wielu europejskich państwach wskazuje na to, że nieprędko wrócimy do normalności, a mimo tego już w tej chwili wiele korporacji i dużych firm deklaruje, że zamierza częściej korzystać z pracy zdalnej i ograniczyć dzięki temu powierzchnie biurowe. Wprowadzenie takich rozwiązań na stałe może znacząco zmienić zwyczaje zakupowe Europejczyków i sprawić, że będą już stale zwracać zdecydowanie większą uwagę na to, w jaki sposób urządzają swoje mieszkania oraz domy.
Wzrosty sprzedaży notują nie tylko producenci sprzęty AGD i RTV, ale także sklepy internetowe i stacjonarne zajmujące się handlem meblami. Wiele osób zdecydowało się także na przeprowadzenie odkładanych przez długi czas remontów. Dzięki temu, że częściej są w domu, mogą się tym zająć nawet w dzień roboczy, ponieważ nie poświęcają tyle czasu na dojazdy, a w domowym zaciszu szybciej i sprawniej wykonują swoje zawodowe obowiązki. Widać to szczególnie w zatłoczonych marketach budowlanych, które przeżywają popołudniami prawdziwe oblężenie.
Co cieszy się największym wzięciem?
Popularne są szczególnie gadżety, dzięki którym niewielkim kosztem można zmienić wygląd mieszkania. Są to projektory gwiazd i taśmy LED, które cieszą się popularnością nie tylko wśród nastolatków, ale również w pokoleniu millenialsów. Wiele osób kupuje także narzuty, zasłony i firanki czy okładziny meblowe do samodzielnego montażu. Jednakże niewiele niższą estymą cieszą się całe zestawy meblowe oraz duże sprzęty, takie jak roboty kuchenne i sprzątające oraz telewizory i sprzęt audio.